Ger inte upp..

Inte en chans i världen att jag ger upp nu,
har plågats genom livet och alltid varit starkare än döden.
Mitt förflutna har varit ett helvete,
men utan de hade jag inte varit så stark som jag är idag.
Hade varit död för länge sedan, om jag bara levt i dåtid.
Alla år då jag varit på utredningshem, behandlingshem eller inlåst på psyk,
har gett mig en inre styrka, jag måste lära mig leva, i mig själv,
bara jag kan styra min framtid.
Ingen annan kan gå igenom mina minnen och bearbeta det,
arbetet ligger hos mig, och ingen annan.
Övergreppen har satt djupa spår inom mig, och min ärriga kropp bekräftar de,
men de är vinna eller försvinna.
Antingen leva fullt ut, eller ge upp och dö. De finns inget mellanting längre,
och jag väljer livet.

Kommentarer
Postat av: Birgitta "Blondie" Andersson

Hej lilla Gullet!

Det var underbart att få prata med Dig. Nu längtar jag bara tills vi kan ses.

Har mailat Dig ett utkast till inlägg. Läs det så snart Du kan och hör av Dig!

Kärleksfulla kramar!

Birgitta

Postat av: Jazzy

Helt rätt! Jag önskar att jag hade samma beslutsamhet som dig! Ge inte upp nu, fortsätt att tänka så, för isf kommer du garanterat att klara det!!! :)

2010-08-13 @ 21:41:15
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/
Postat av: Anna "Ordläkaren" Källdén

Du skriver och beskriver bra! Med en insikt som kommer att ge dig styrka de andra dagarna. Vi är många som finns vid din sida även om du inte ser oss. Go girl!

2010-08-14 @ 11:23:55
URL: http://www.naturligt-vis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0