följt tidningarna idag..

Följt aftonbladet och expressen idag
efter självmordsbombaren.
Vissa av de artiklar tror jag triggar en del,
dels att någon sa att de va amatörsmässigt gjort
och att den mannen sa hur de skulle gjort med bomben.
Lyssnade på hotet som bombaren skickade in ,
riktigt obehagligt allt i hopa. Detta kommer inte alls vara bra för sverige,
inte när så många röstat på SD och de kommit in i riksdagen.
Och tänk hur många som kunde blivit skadae om han lyckats.
Jag tror tyvärr att detta bara är början,
vi vill att sverige ska vara öppet för alla.Vi är mångkonturellt, Vi vill vara så goda.
men verkligheten sviker oss. Vi är inte bättre än något annat land.
Vi är självgoda..
Och att många har börjat hota bombarens familj,
är ju helt sjukt.. Att en del ens bara dömmer ut andra människor
för någon annans handlingar.
Hallå?? vad sysslar dem med?
Om någon i min familj hade varit en brutal mödare,
hade jag varit mindre värd som människa då?
Hade jag blivit straffad av andra för vad någon i min familj gjort??
De är ju bara helt sjukt.
Man kan inte dömma ut en grupp, en familj, en religon, för vad en männsika
valt att göra, i de här fallet dödat sig själv. (tur att ingen annan dog)
Och tragiskt för alla anhöriga. En människa kan ju inte må helt psykiskt bra,
när de väljer att straffa andra på ett sådant sätt,
ingen människa har rätt att ta någon annans liv..
Aldrig.


***
vilat mycket idag, känner mig slut och utmattad i huvudet.
I morgon ska jag på samtal hos T.
De kommer bli bra. Ser fram emot samtalet, behöver de just nu.
Tittat på hästhoppning på tv nu,
hela jag längtar efter hästar igen. Vill bara sniffa på hästarna.
vill tävla igen... spänningen, kicken i kroppen av att flyga över hinderna.
Ska massera Tilda nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0