Ambulans...

En konstig grej händer rätt ofta, senast nu precis. Stod och väntade på bussen och en ambulans med blåljus körde för bi. Den där känslan inom mig kom, varför hämtade ni inte mig? Hallå jag behöver med hjälp.. Saknar att ambulansen kom förr , pratade oroligt med mig, försökte hålla mig vid medvetande. Den där känslan som va då saknar jag, precis innan jag faller in i medvetslösheten. Sen att vakna upp nån dag senare med ont i halsen efter att blivit magpumpad, att se sig i spegeln med allt kol runt munnen. Den där känslan att benen inte bär, hör hur een del pratar runt omkring en men förstår inte vad de säger. Lägga sig ner igen och sova ett dygn till. Saknar att bli hämtad av ambulansen, saknar sjukhuset. De va så länge sen nu.(Vet de låter helt sjukt)Så nu ligger jag här i sängen i fosterställning, ett misslyckad samtal med psykologen, sprang därifrån innan tiden va slut.Tårarna bara rinner, hjärtat gör så ont. Flash backen har varit i mig konstant idag. Känner mig liten och ynklig. Stängt av ljudet på mobilen nu, är inte social. Är bara ledsen. kunde inte förklara för Kitta vad som hände i mig heller, även om såg att de va jobbigt. men orden bara försvann, blockerade allt, kunde inte berätta.. nu skäms jag att jag stack där i från..

Kommentarer
Postat av: sofia

Du har inget att skämmas för...ibland blir det bara för mycket och man orkar inte. En annan dag går det bättre :) Försök göra något...vad som helst. Rita en fin teckning till någon, eller bara till dig själv! Skriv en fin dikt... jobbiga känslor är just jobbiga, men du kan stå ut...de går över, det blir lättare...tänk på något trevligt, något som hänt eller som du vill ska hända...jag skickar många kramar till dig <3

2010-02-18 @ 18:52:55
Postat av: Irene Nielsen Jönsson

Att du stack där ifrån är inget du behöver skämmas för vännen min!

Jag vet och förstår att det är jobbigt för dig!

Du vet vaar jag finns om du behöver mig!!!

Många Varma Kramar!!!

2010-02-18 @ 20:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0