två dikter..

Vad händer när mörkret är så djupt inuti,

När man inte kan andas eller ta sig ut?

Vad händer när sorgen är så mäktig,

När ångesten tagit över ens liv?

Vad händer när tårarna rinner,

Och när kniven skär djupa sår?

Vad händer när man blir så deprimerad,

När man kämpar och kämpar, men döden vinner?

Vad händer när mörkret är så djupt inuti,

När man inte kan andas eller ta sig ut?

***

Visst kan jag ljuga för dig..

Visst kan jag säga att flickan mår bra,

Att hon är lycklig och glad.

Visst kan jag ljuga för dig,

Om de känns bättre för dig.

Visst kan jag säga att flickan älskar livet,

Att hon inte gör något destruktivt mer,

Att hon slutat skära sig,

Visst kan jag ljuga för dig,

Om de känns bättre för dig.

Visst kan jag säga att flickan äter som hon ska,

Att hon inte svälter, eller spyr upp de lilla minsta.

Visst kan jag ljuga för dig,

Om de känns bättre för dig.

Visst kan jag säga att flicka inte dricker någon sprit mer,

Droga eller tar tabletter.

Visst kan jag ljuga för dig,

Om de känns bättre för dig.

Men kom ihåg på min begravning,

När du viskar till mig,

VARFÖR?


Kommentarer
Postat av: Flickan utan vingar

Wow! har du skrivit dem? Ja började gråta när jag läste. Ta hand om dig <3

2010-07-29 @ 19:28:38
URL: http://flickanutanvingar.blogspot.com/
Postat av: amanda

SV: Tack!!



Riktigt bra dikter! stämmer så klcokrent!!

Va rädd om dig!!

kram <3

2010-07-31 @ 00:00:47
URL: http://bulimiflickan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0