kämpar på....

jag kämpar som ett djur för att överleva dagen,
stå emot ångesten , och allt skit...
Vad tror en del att jag gör?
Att jag har semester dygnet runt??
Blir irriterad på sånt snack.
jag måste ju överleva dagen, innan jag kan göra massa saker...
Man är ju sjukskriven för en anledning,
och speciellt idag,
när regeringen inte vill ha massa sjukskrivna.
jag har planer, drömmar och mål...
men jag måste ju orka med de.
Hade jag fått välja, hade jag idag varit som en del av mina vänner
färdigutbildade och en fin familj.
Jag är på G,
men är tyvärr inte där mina jämnåriga vänner är idag.
de får ta sin tid, med utbildning och familj.
Jag måste kunna leva, och inte bara överleva...
Jag måste orka med allt med...
Till hösten har jag som plan att läsa ett ämne iaf,
ett som jag fattas från mitt gymnasiebetyg.
Om sommaren går bra,
och jag mår lite lite bättre än v ad jag gör idag,
blir de kanske två kurser.
Mer orkar jag verkligen inte just nu.
Måste öva upp allt pluggande igen.
måste va "klar" i huvudet för att orka läsa och koncentrera mig.
Men de ska gå,
förr eller senare....
Jag är som sagt sjukskriven för en anledning.
Man kan inte skynda på allt,
speciellt inte med minnen,
de får ta den tid de tar....
En dag,
kommer jag må bra, kunna plugga på heltid, skaffa familj och jobb...
en dag.....
jag överlever för mina mål och drömmar,
och speciellt av älskade skruttvovven, mitt allt <3

Kommentarer
Postat av: Jossi

sv: åh men tack :')

hur mår du? <3

2010-06-06 @ 19:24:18
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: Twiggy

Nae det är ingen semester att må som vi gör.

2010-06-07 @ 12:23:13
URL: http://www.metrobloggen.se/twiggy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0