jag är duktig på att göra bort mig

Ibland är jag bara för snurrig.. blir så trött på mig själv.
Papperna om Tilda har kommit bort i flytten, vet inte hur,
men har dem inte.
Något som jag grämt mig på sista tiden. Ringt runt de senaste dagarna till min gamla
veterinärer. Pappret med hennes chip nummer va oxå bort, hela mappen.
Men nu är den nya mappen klar iaf.
Jag vaknade i natt och grät , va så rädd. Drömde att någon att stulit min älskade hund,
och att jag inte hade något som bevisade att jag va ägaren osv. Drömmar kan ju spåra ur.
Ringde jordbruksverket idag, och frågade om jag och vovven va med i deras register.
Blev osäker om jag skickade in papperna för  över fem år sedan.
Och jag fick ju ett lugnade besked. Jag hade skickat in det.
Och nu kan jag pusta ut igen.
Veterinär besöket gick bra idag. Jag tyckte hon va jätte duktig, men klart lite stressad va hon ju
när hon tvingades stå på bordet. Förra gången jag va där fick jag ju lämna henne där några timmar,
de värsta timmarna i mitt liv, även fast de va ett litet ingrepp med ena klon.
Hon fick massa lugnande och jag lämnade över henne till veterinären livlös, så kändes de iaf.
Och den ledsna känslan kom i kapp mig, när jag fick avliva min andra hund för ett antal år sedan.
Jag tror att jag omedvetet stressa upp älsklingen när jag går in till veterinären.
Jag är orolig för hur hon ska bete sig, ibland fixar hon de galant och ibland är hon bara så rädd.
Jag är stressad och nervös inför varje besök, och hon känner nog av den oron.
Detta blev ett hund inlägg.
Jag älskar henne mest i hela världen, hon är verkligen mitt allt.
Nu packar jag de sista, och i morgon åker Vi på äventyr.
Allt stolt över henne när vi åker tåg eller buss, hon ligger och sover i mitt knä hela resan.
Säger inte ett pip.
Vi brukar ligga och halvsova båda två, hon ligger som en bebis då,
och andra tycker hon är så söt.
Stolt matte!!!
♥ ♥ ♥
P.s passade på att väga henne när vi hos veterinären,
och hon har inte gått upp något.
Var lite nojjig, eftersom sommaren varit som den varit,
när jag har gått med gips hela sommaren,
har inte fått samma motion som hon är van vid.

Kommentarer
Postat av: F R I D A

Åh, jag vet hur det är att ha en hund som är sin absolut absolut bästa vän! Finns inget bättre.

2010-09-30 @ 16:58:03
URL: http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: [kampen tillbaka]

<3

2010-09-30 @ 20:03:18
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: din mipp

TILDA E SÖÖT ;)

2010-09-30 @ 23:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0