okey

känner mig rätt okey idag =)
Fått sova lite iaf.
Laddar inför läkarsamtalet i efter middag.
Nervös som vanligt, spy färdig typ.
Har ju inte träffat han på hela sommaren,
och min sommar har ju inte varit en höjdare.
Nästa vecka ska jag träffa arbetsterapeuten.
Äntligen ska jag få ett bolltäcke.
Och kanske prata lite framtid, om skola och så..
Jag är alltid så rädd för att träffa nya människor,
rädd för att den jag ska träffa bara tycker jag är löjlig och konstig.
Rädd för att göra bort mig totalt.
Men efter första mötet brukar ångesten lägga sig lite.
Tilda hade varit orolig i går när jag lämnat henne.
Även fast jag inte var borta länge.
Måste träna henne på att vara ensam lite, utan att skälla.
MEN HUR GÖR MAN??
någon som har tips?

Kommentarer
Postat av: Anne

Vi började med att låta vår hund vara ensam korta stunder, t.ex. när vi gick & slängde sopor gick båda med för han skulle lära sig vara själv och lära sig att vi kommer tillbaka. Sen får man ju förlänga dessa perioder.

Lycka till!

2010-09-02 @ 16:19:09
URL: http://nilssonanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0